A motiválás mesterei

Sokszor érdeklődnek nálunk cégvezetők olyan tréningek iránt, ami a munkatársak motiválásáról szól. Azt tapasztaljuk, hogy az üzleti környezetben „motiváció” címszó alatt az érdekli a vezetőket, hogyan lehet rávenni a dolgozókat arra, hogy:
•  Kevés pénzért,
•  Nagy odaadással,
•  Visszabeszélés, morgolódás nélkül,
•  Sokat dolgozzanak.

Ha a motiválás kerül szóba, érdemes megemlítenünk, hogy a motivációhoz leginkább a számítógépes játékok fejlesztői értenek. Sok szülő ezt alá tudja támasztani, hisz gyermekeink képesek órákat eltölteni a gép előtt, a tanulásba viszont 10 perc után halálosan beleunnak és elterülnek a földön. Miközben próbáljuk letiltani gyermekeinket a számítógépes játékokról, vessünk egy pillantást arra, miért is olyan motiválóak a játékok – hátha pár ötletet meríthetünk belőlük.

Ehhez hívjunk segítségül egy TED es előadást. Tom Chatfield szerint a számítógépes játékok a következő 7 módon stimulálják az agyunkat:

  1. A játékos folyamatosan vizuális visszajelzést kap, hol tart a fejlődésbe.
  2. Több rövid és hosszú távú célt kell elérnie és a játékos választ, melyikre koncentrál az adott pillanatban.
  3. Nem bünteti a hibázást, jutalmazza viszont az erőfeszítést. 
  4. Gyors, gyakori és egyértelmű visszajelzést kap cselekedeteinek hatásáról.
  5. A bizonytalanságot olyan szinten tartják, hogy az motiváló legyen.
  6. A megfelelően adagolt jutalmazástól nő a játékosok magabiztossága, ami jó érzéssel tölti el és jó emlékeket őriz meg a játékról.
  7. Együttműködhet másokkal a közös célok elérésében.

Persze felháborodhatunk, hogy milyen galád módon manipulálják gyerekeinket a játékfejlesztők, de el is leshetünk tőlük pár módszert.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..