Minden vezető számára fontos, hogy hogyan motiválja hatásosan a munkatársait!
Az előző bejegyzésünkben arról írtunk, hogy a számítógépes játékipar rendkívüli módon ért az emberek motiválásához, sajnos jobban, mint a pedagógusok vagy a vezetők. Pedig jó lenne, ha minden vezető tudná, hogyan motiválják a szoftvermérnökök a játékosokat, köztük a vezetők gyermekeit is!
A napokban egy izgalmas kutatásra találtam. Richard Bartle szerint a játékosok motivációjuk szerint a következő 4 féle csoportra oszthatók:
-
- A bajnokok a pontokért és az eredményekért játszanak. Vonzza őket, hogy mindig magasabb státuszba kerüljenek a játék során. A játékosok 10 százaléka tartozik ebbe a kategóriába.
- A felfedező játékosok szeretnek kifürkészni új területeket. Nem bánják, ha időt kell tölteni az ismétlődő küldetésekkel ahhoz, hogy új szinteket oldjanak fel a játékban. Az easter eggek felfedezése különösen nagy élvezetet jelent számukra. A játékosok 10 százaléka tartozik ebbe a kategóriába.
- A barátkozók számára fontosabb az interakciókból származó élvezet, mint maga a játék. Az olyan facebook játékok, mint a Farmville nagyon vonzóak a barátkozók számára. A játékosok nagy része, vagyis csaknem 80 százaléka ebbe a kategóriába tartozik.
- A gyilkosok hasonlítanak a bajnokokra abban, hogy fontos számukra a pontszám és az eredmény, de számukra nagy élvezet jelent, ha másokat veszíteni látnak. Érdekes módon, a játékosoknak csupán kevesebb mint 1%-a tartozik ebbe a kategóriába.
-
- Kompetencia: Képesnek lenni hatni a környezetemre és megszerezni onnan, ami nekem fontos.
- Kapcsolatok: Fogadjanak el; ismerjék el az erőfeszítéseimet; igazságosan bánjanak velem.
- Autonómia: Az az érzés, hogy én dönthetek a saját életemről. „Nem bábú vagyok a sakktáblán, hanem játékos!”