Vezető kiválasztás Satya Nadella módra - vezetőképzés

Vezető kiválasztás Satya Nadella módra

Milyen elveken történik a vezető kiválasztás a Microsoftnál?

Az üzleti élet izgalmas, dinamikus lapjában, az INC.com magazinban olvastam egy érdekes cikket arról, hogyan történik a vezető kiválasztása a Microsoftnál. Az új vezér, Satya Nadella új szemléletet hozott a kiválasztásba. Mivel Nadellának sikerült a Microsoftot az előző CEO távozása után dinamizálnia, úgy vélem, érdemes megismerkedni módszerével.
Nincs benne forradalmian új gondolat, olyan, amit eddig ne tudtunk volna a vezető kiválasztás témakörben. Ami szembetűnő, az az elegáns minimalizmus, amivel a vezető kiválasztás témakörét két tényezőre leegyszerűsíti, s egyben szemléletessé teszi.
Nekem azért szimpatikus, mert az operatív, frontvonali vezetőket képző programunkban mi is ezt a szemléletet hangsúlyozzuk. Mit is?

A vezetőnek két szinten kell kiválónak lennie: a vezetés szakmai szintjén és az emberi szintjén is!

Nadella szerint egy vezetőjelöltnek a vezetés szakmai szintjén világosságot, egyértelműséget kell sugároznia az interjú során:

  • Világos gondolkodásmódot, mely könnyen követhető, átgondolt, racionális érvekkel alátámasztott és kongruensen, magabiztosan prezentált
  • Világos kommunikációt, nem csípőből tüzelő gondolatok közzétételét, hanem a világos gondolkodásmódra épülőt. Nadella a fontosabb kommunikációs szereplések előtt leírja, strukturálja közvetítendő gondolatait, a várható kérdésekre adandó válaszait, hogy azok hatásosak legyenek.
  • Egyértelmű szándékot. Ha egy vezetőjelölt az interjú során szeretne a leendő munkaadójától kérni valamit, akkor azt, és a mögötte lévő szándékot egyértelműen kell kifejezne.
  • Világos történetet! Ha egy cég interjúztatója sok vezetőjelöltet hallgat meg, akkor a nap végén azt kérdezi magától: kinek a története volt a legemlékezetesebb, ki tudta legjobban bemutatni, hogy ki is ő és miért lenne ő a legjobb választás.

A vezetés emberi szintjén tudnia kell energizálni az interjú beszélgetést! Aki vezető akar lenni, azon látszódni kell, hogy

  • van benne energia, tettvágy
  • érdeklődést, kíváncsiságot mutat a beszélgető partnere, cég, a feladat iránt.

Az energizálásban az introvertáltak talán picit hátrányban érezhetik magukat, az extrovertáltaknak pedig arra kell figyelniük, nehogy “túltolják” az energiát. A lényeg a hitelesség.

Vezető kiválasztás icrosoft módra - vezetőképzés

Persze ezek a tulajdonságok nemcsak az interjú során fontosak, hanem a vezetői életpálya egészén!

 

Könnyű helyzetben van a Microsoft a kiválasztás során, de mit tegyen egy hazai vállalkozás?

A Microsoftnak bizonyára van „merítési lehetősége”, hisz a világ egyik legnagyobb, leghíresebb vállalata, akinél sokan akarnak dolgozni. De mit tegyen az a hazai vállalkozás, amely nem tud válogatni a jelentkezők közül és magának kell vezetőit kiválasztania, fejlesztenie?

A kiválasztás nem a területünk, ott bátran merjük partnerünket a JobCapital Kft.-t ajánlani. A vezetőfejlesztés a mi területünk! Az én tréneri tapasztalataim szerint a vezetőfejlesztés időzítése a vezetői életpálya három fordulópontján kiemelkedően fontos:

  1. A kiválasztás után.
  2. 2-3 év vezetői tapasztalat után, a középszer elkerülése és a kiválóság érdekében.
  3. Amikor a kiváló vezető már elkezdhet tudatosan, hatásosan mentorkodni, trénerkedni, hogy át tudja adni tapasztalatait, szemléletét az új munkatársainak.

vezetői életpályák - a kiváló vezetővé válás útja

Mind a három területen állunk az érdeklődők rendelkezésére. Programunk itt található!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..