Gyakorlatorientált vezetőképzés

Gyakorlatorientált vezetőképzés frontvonali vezetőknek, csoportvezetőknek, műszakvezetőknek

Gyakorlatorientált vezetőképzés

műszakvezetők, csoportvezetők részére

 

A gyakorlatorientált vezetőképzés során 4 napban (8 modulban) körüljárjuk, áttekintjük egy vezető munkájának minden fontos, praktikus részét.

Hogyan tesszük?

A kevés, de szükséges nemzetközi szintű elméleti tudást, sok feladattal, gyakorlattal egészítjük ki, és mindezt hozzákötjük a résztvevők mindennapi munkájához.

 

Miért életbevágó a dolgozókat közvetlenül irányító vezetők gyakorlatorientált képzése?

  1. Ha Ön ezt a honlapot olvassa, bizonyára már tudja.
  2. Tudja azt is, hogy a közvetlen vezetők mennyiben felelősek a fluktuációért? Az eredményességért? Hogy miattuk hozzák (vagy nem hozzák) a munkatársak a teljesítményt? Hogy az ő attitűdjük, kommunikációjuk erősebben hat a dolgozókra, mint a felsővezetők hivatalos nyilatkozatai?

Túl sok múlik tehát a közvetlen vezetőkön!

Képezze őket!

 

A gyakorlatorientált vezetőképzés céljai:

  • Az új vezetőket segíteni abban, hogy minél előbb és tudatosan alakítsák ki vezetői identitásukat, minél előbb legyenek eredményesek.
  • A tapasztalt vezetők fel tudják dolgozni, korszerű vezetői modellekhez tudják kötni tapasztalataikat, és meg tudjanak újulni.
  • A képzésen résztvevő vezetők között fejlődjön az együttműködés, erősödjön a kapcsolat, az egymás gyakorlata iránti kíváncsiság.

 

A gyakorlatorientált vezetőképzés felépítése:

0. modul A képzés hozzáillesztése a megrendelő cég elvárásaihoz.

1. modul: Vezetőnek születünk vagy vezetővé válunk?  

A kiváló vezetővé váláshoz szükséges szemléletmód, kompetenciák azonosítása, alapfogalmak tisztázása. A vezetés szintjeinek integrált modellje (önmagam vezetése, beosztottak vezetése, a csapat vezetése, vezetőnek lenni a szervezeten belül). A vezető hatókörei. A kiváló vezetővé válás folyamata, tipikus buktatói és a buktatókkal való megküzdés. 

Gyakorlatorientált vezetőképzés;
2
. 
modul:  Ismerd meg önmagad, vezesd önmagad! 

Sokféleképpen lehet kiváló vezetővé válni, kiválóan vezetni. A lényeg az, hogy egy vezető megtalálja saját, értékeivel, szemléletmódjával, életcéljaival összhangban álló stílusát, hangját. Ez egy hosszú küzdelmes folyamat, mely kulcstényezői a tudatosság és a hibákból, tapasztalatokból, visszajelzésekből, a „pofonokból”, a “mélyvíz tesztekből” való tanulás!  

3. modul:  Vezetőként kommunikálj! 

Hogyan kommunikálnak a sikeres vezetők beosztottjaikkal a leggyakoribb és legnehezebb kommunikációs helyzetekben: új dolgozók betanítása, feladatkiadás, pozitív és negatív visszajelzések adása, az elvégezett munka értékelése, mérgező csapatag kezelése, kommunikáció a teljes csapat előtt, a munkatársak fejlesztése, feladatok delegálása.

4. modul:  Vezetőként kommunikálj a szervezeti hálóban is! 

Hogyan kommunikálnak, hogyan építik a kapcsolatot a sikeres vezetők  feletteseikkel és vezető társaikkal? Hogyan lesz zökkenőmentes a felettesekkel való kapcsolat? Hogyan lesz jó műszakok és az egységek közötti együttműködés és a műszakváltás? Hogyan kell felvállani és megoldani a konfliktusokat, nehéz beszélgetéseket? Hogyan kell hatásosan megnyilvánulni, prezentálni a vezetői megbeszéléseken? 

Gyakorlatorientált vezetőképzés;
5. 
modul:  Légy tisztában az emberi motivációkkal! 

A gyakorlatorientált vezetőképzés 5. moduljának témája a motiváció. Mi az, ami motiválja és mi az, ami demotiválja a dolgozókat? A különbség a külső és a belső motiváció között? Melyek a belső motiváció összetevői. Milyen hatásuk van az érzelmeknek a munkavégzésre? Hogyan tud a vezető a kiváló teljesítményhez szükséges légkőrt, pszichológiai biztonságot teremteni? 

6. modul:  Tartsd szem előtt az eredményességet!

Hagyományosan a csoportvezetők, művezetők a mindennapok hősei. A mai szervezetekben azonban a működésbeli hatékonyság figyelemmel kísérése mellett stratégiai gondolkodással is kell rendelkezniük! Milyen eszközökkel tudja tervezni, nyomon követni a vezető céljait, feladatait, prioritásait? 

Gyakorlatorientált vezetőképzés;
7. modul
:  Építs csapatot! 

Hogyan építhet a vezető az egyénekből csapatot? Hogyan tudja összehangolni az egyéni és a közös érdekeket? Milyen feladatai vannak a csapatfejlődés különböző szakaszaiban? Hogyan integrálhatja sikeresen az új dolgozókat a csapatba?

8. modul:  Fejleszd a mentális erődet!

A gyakorlatorientált vezetőképzés befejező moduljában a mentális erő fogalmát ismerjük meg, járjuk körbe. A vezető hangulata hatással van a csapat eredményességére, ezért a vezető kötelessége, hogy saját érzelmeit tudatosan irányítsa. Mindez kiemelten fontos nehéz körülmények, problémás helyzetek közepette. Hogyan tud a vezető ilyen helyzetekben is nyugodtnak maradni, saját és csapata figyelmét a célokra irányítani?  Hogyan fejleszthető a mentális erő?

8+1. modul: A képzés tapasztalatainak összefoglalása

A képzés tapasztalatainak összefoglalása a felső-vezetők előtt, valamint további fejlesztési javaslatok megfogalmazása. A képzés eredményeinek mérése.

 

gyakorlatorientált vezetőképzés módszerei

Elmélet és gyakorlat aránya: 20%-80%.

    1. kis- és nagycsoportos munkák
    2. kooperatív tanulási technikák
    3. egyéni munkát igénylő feladatlapok
    4. vezető készségeket mérő tesztek
    5. frontális megbeszélések
    6. szerepjátékok
    7. modellező játékok – videofeedback
    8. rövid interaktív elméleti blokkok
    9. házi feladatok, otthoni felkészülést és kutatást segítő linkek

A gyakorlatorientált vezetőképzés időtartama

4×1 nap, vagy igény esetén 3 órás blokkokban, munkaidőben, a műszakokhoz igazítva is megtartható a képzés.

Hívjon bennünket vagy írjon nekünk, hogy kidolgozhassuk az Ön cége frontvonali vezetői számára legkedvezőbb programot!

Telefon: Héder Sándor +36-30-9578-515

E-mail: forlong@t-online.hu

 

 

Gyakorlatorientált vezetőképzés
gyakori kérdések megrendelőinktől, és képzéseink résztvevőitől

 

Megtartható-e a képzés a megrendelő cég telephelyén?

Igen, ha van a képzésre alkalmas terem.

Milyen terem lehet alkalmas? Amelynek mérete és berendezése lehetővé teszi, hogy a résztvevők több különálló, mozgatható kisasztal köré üljenek a csoportmunkák során. Az utóbbi években képzéseink 80%-át a megrendelő cégek telephelyén tartjuk.

 

Mekkora az optimális résztvevői létszám a gyakorlatorienált vezetőképzés tréningen?

3-10 fő esetén a gyakorlatorientált vezetőképzés 8 modulját elegendő gyakorlással tudjuk megtartani. Ennél nagyobb létszám esetén kevesebb idő jut a gyakorlásra.

14 fő felett azt szoktuk kérni megrendelőinktől, hogy bontsák kisebb csapatokra a létszámot, és tartsuk meg több csapatban a képzést, mert a 10 fő alatti résztvevő szám a legideálisabb a tréning sikere szempontjából.

 

A mi cégünktől, egyedül én szeretnék a képzésre jelentkezni. Mikor lesz a képzés? 

A középvezetők számára tartott tréningjeink nem nyílt képzések, melyekre több cég vezetői tudnak becsatlakozni. A képzéseket kizárólag cégek felkérésére tartjuk, a cég által megjelölt helyszínen és időpontban, a cég munkatársai részére.

Ez az jelenti, hogy az Ön cége számára is szívesen tartunk kihelyezett képzést, 1 fő részére, az Önök által megjelölt időpontban.

A gyakorlatorientált vezetőképző program 4 napból áll, de amennyiben Önöknek más igényük van, szívesen alkalmazkodunk ahhoz.

 

Készülni kell-e a képzésre?

A kérésünk az, hogy a képzésre mindenki hozza magával a tapasztalatait, kíváncsiságát, kérdéseit és a tanulási szándékát.  A képzés hatásosságát segíti, ha a résztvevők előre átgondolják, miben szeretnének jobbak lenni, milyen visszacsatolásokat kaptak a munkájukról, a velük való együttműködésről feletteseiktől, vezetőtársaiktól, beosztottaiktól. Azokat is várjuk a gyakorlatorientált vezetőképzés tréningünkön, akik már hallották a beosztottaiktól, hogy „Csak azért vagyok itt, mert te vagy a vezetőm!”

 

Lesz-e házi feladat?

Lesz, de természetesen nem olyan, mint hetedikben matematikából.

Az adott témához kapcsolódó (ön)megfigyelést, a tréningen vett feladatok kipróbálását, gyakorlását kérjük, hogy a tapasztalatokat közösen meg tudjuk beszélni. Aki az egy-egy témában szeretne elmélyedni, annak szakirodalmi ajánlót, előadás linkeket ajánlunk.

 

A tréningek után mindenki meg fog változni?

A tréningeken olyan modelleket és módszereket mutatunk, amelyek következetes gyakorlása révén mindenki fejődhet. Azonban Rómát sem egy nap alatt építették fel!

A vezető fejlődésében csak egy legális rövidítést ismerünk: ha valakinek mentora van! A többi rövidítés a dzsentri vezetői stílusra jellemző, mely néha hozhat rövidtávú eredményeket, azonban hosszabb távon csak a tartós középszerhez és ego növeléshez vezet. A képzésben ugyanolyan fontosnak tartjuk a folyamatos fejlődést, az egymásra épülő rendíthetetlen következetességet, a mélytanulást, mint bármelyik szakmai területen.

 

Sok elmélet lesz a gyakorlatorientált vezetőképzés tréningen?

A vezetőképző tréningen az elmélet és gyakorlat aránya 20%-80%.

 

Lesznek játékok, feladatok?

Mivel a képzés gyakorlatorientált, elsősorban a résztvevők munkatapasztalatait fogjuk feldolgozni, és a résztvevők problémáinak megoldásán fogunk munkálkodni. Lesznek azonban modellező játékok, melyek célja, hogy az egyes vezetői modelleket (pl. PDCA, Kolb, Hattie tanulási modellek, nyertes-nyertes kimenetelű együttműködés stb.) a mindennapi munkától eltérő kontextusban tapasztalják meg a résztvevők, de azokat a mindennapi munkához kötjük.

Lesznek még az együttműködési készségeket vagy a kommunikációs készségeket fejlesztő játékok, feladatok is, melyek átélése és feldolgozása mindig érdekes felismeréseket tartogat a résztvevők számára. (A napi 10 ezer lépés valószínűleg nem lesz meg.)

 

Mennyire „frissek” azok a vezetői modellek, amiket a gyakorlatorientált vezetőképzésen használnak?

Változó. Vannak olyan modelljeink, amelyek több ezer évesek, pl. a sztoikus filozófiára épülő hatókörök modell, de vannak olyanok is, amelyek a legújabb agykutatásokra épülnek, pl. az EDSO modell. Mi trénerek is egyrészt képezzük magunkat, másrészt a résztvevőktől is sokat tanulunk.

  

Kell-e színészkedi a képzésen?

Nem kell. A színészek kész, leírt szöveget kapnak, amit be kell tanulniuk és a rendező utasításai alapján előadni, úgy, hogy hitelesen megjelenítsék az író által kitalált karaktert. A művezetőknek, csoportvezetőknek maguknak kell megfogalmazniuk és átadniuk kommunikációs üzeneteiket.

A képzéseken – létszámtól függően – lesznek olyan szerepjátékok, amelyek után azt várjuk, hogy a részvevők le tudják írni az általuk bemutatott kommunikációs folyamatot, legalább olyan pontossággal, mint egy termelési, szolgáltatási vagy logisztikai folyamatot.

 

Kapunk jegyzetet?

Igen, a résztvevők minden oktatás után megkapják a gyakorlatorientált vezetőképzés tréningen megismert vezetői modelleket bemutató anyagainkat és a képzésen végzett csoportmunkák anyagait. Bő szakirodalom jegyzéket, film és videó ajánlót is biztosítunk a tanulni vágyóknak.

 

Lesz vizsga?

Igen, de nem „felelés” vagy teszt formában. A program végére azt kérjük, minden vezető állítsa össze, mutassa be vezetői krédóját, filozófiáját, valamint azt a rendszert, amivel méri annak megvalósulását.

 

Lesz-e diploma, oklevél?

Igen, a Pest Megyei Kormányhivatal fog kiállítani  gyakorlatorientált vezetőképzés tanúsítványát, az új felnőttképzési törvény értelmében.

 

Hogyan mérik a gyakorlatorientált vezetőképzés hatásosságát?

Ahol legalább fél évig dolgozunk egy cégnél, ott a képzési eredményeket a cég dolgozói elégedettségi felméréséből vonjuk le. Pl. mennyire változott meg a dolgozók értékelése arról, hogy a vezetőjük ad-e a munkájukról értékelő visszacsatolást? Mi a legjobban a Gallup Q12 felmérést szeretjük.

Közvetlenül a képzés után a Pest Megyei Kormányhivatal végzi az elégedettség mérését.

 

Megfigyelnek-e bennünket és írnak-e rólunk „jelentést” a főnököknek?

Nem megfigyeljük a résztvevőket, hanem teljes figyelmünket a résztvevőkre irányítjuk, hogy hatásosan tudjuk átadni a tananyagot.
A képzést a cég fizeti, ezért joggal vár el visszajelzést. Mi arra szoktunk visszajelzést adni, hogy a felettesek hogyan támogathatják jobban a résztevők fejlődését, milyen jelenségeket veszünk észre más cégekhez képest. Személyre szóló jelentést senkiről nem adunk.

Arra kérjük a résztvevőket, hogy jó hírként fogják fel a felettesi érdeklődést. Sok képzés után a felettesek nem igénylik a visszajelzést. Volt olyan képzésünk, hogy a felettesnek le kellett írnunk, hogy hogy néz ki az a csoportvezető, akit a cég tehetség programjába javasoltunk, mert nem tudta a nevét.

Nem tolmácsolunk semmilyen, akár a felettesekre, akár a cég működésére vonatkozó panaszt. Inkább arra készítjük föl a résztvevőket, hogy ha problémájuk van a felettesükkel, a cég működésével kapcsolatban, azt konstruktívan tudják elmondani, hatásosan tudják prezentálni és a válasz el tudják fogadni.

 

Ugyanazok a trénerek csinálják végig a képzést, akik elkezdték?

Igen.

 

Kik a trénerek, mekkora a tapasztalatuk, mi a tréneri hitvallásuk?

Több mint 20 év szakmai tapasztalattal és szakmai alázattal rendelkezünk a tréning területén. HR konferenciák rendszeres előadói vagyunk, rendszeresen publikálunk. Hazai és nemzetközi HR és vezetői klubok, gyakorló közösségek tagjai vagyunk. Önéletrajzunkat itt találja, filozófiánkat itt.

 

Mi a gyakorlatorientált vezetőképzés fő üzenete egy szóban:

Tudatosság!

 

 

Egyéni gyakorlatorientált vezetőképzés érdekli?

Segítség, vezető lettem! Egyéni online képzés és mentorálás újonnan kinevezett vezetőknek. 

Nehéz beszélgetések menedzseléseOnline mentorálás, tanácsadás vezetőknek.

2