hatékony kommunikáció titka

Mi a lényeg? A rövid, gyors és hatékony kommunikáció titka

 

A mai üzleti világ pörgő, a folyamatok komplexek, így sok, rövid, gyors és hatékony megbeszélést kell(ene) tartani.

A rövid, gyors és hatékony kommunikáció titka az első 60 másodpercben van.


Pontosabban abban, hogy a beszélgetés első 60 másodpercét hogyan strukturáljuk.

Ha ez nem sikerül, a partnerünkben elkezd nőni a feszültség, megjelennek benne a negatív érzések és egyszer csak közbevág: Mondd már, mi a lényeg! Most mit vársz tőlem? vagy még durvábban, „Akkor most hova …..?”.

Egy ilyen mondat után elkezd csapongani a kommunikáció, megromlanak a munkatársi kapcsolatok, rossz minőségű döntések születnek, a problémamegoldások során nem jutunk el a gyökérokig. Az ilyen megbeszélések után romolhat a szakmai megítélésünk, könnyen ránk ragadhat a „szétszórt”, „nagydumás” jelző.
Még az is lehet, hogy kommunikációs vagy vezetői tréningre is elküldenek! 😊

 

Az első 60 mp eldönti, hogy rövid, gyors és hatékony megbeszélésed lesz-e!

Miért fontos az első 60 mp? Mert mindenki a saját feladatán gondolkodik, a saját munkájához kapcsolódó képek, gondolatok kavarognak a fejében. Ha egy ilyen állapotban megyünk oda egy kollégánkhoz és elkezdünk Ádámtól-Évától kezdődően mesélni neki a problémánkról, akkor egyszerűen nem tud figyelni mondandónk tartalmára.

Miért? Mert még nem tudja, mit akarunk tőle. Mivel neki is sok a dolga, attól is tarthat, hogy raboljuk az értékes idejét, netán egy feladattal meg akarjuk terhelni.

Mondd már^J mi a lényeg. A rövid^J gyors és hatékony kommunikáció titka - vezetőképzés - információ keretezése

 

Hogyan építsd fel kommunikációd első 60 másodpercét, hogy az rövid, gyors és hatékony legyen?

Szerencsénkre a nemzetközi szakirodalomban számtalan könyv, tanulmány témája a hatékony kommunikáció titka. Most elsősorban Chris Fenning könyvéből, magyar nyelvre adaptálva szeretnék megosztani kedves olvasóimmal egy technikát. Chris Fenning azt tanácsolja:

Térj azonnal (köszönés, kézfogás után) a lényegre és helyezd „keretbe” a beszélgetést a 3M módszerrel!

A keretezés biztosítja, hogy mindketten „ugyanazt a filmet nézzük”, hogy a beszélgetésünk során a komplex, gyorsan változó világ ugyanazon darabját, ugyanazon időtartományban vegyük górcső alá!

A 3M módszer:

Miről akarok beszélni veled?

  • Főnök, az „A” csarnok X gépről szeretnék sürgősen beszélni veled!

Miért akarok beszélni veled?

  • A gép meghibásodott! 3 javaslatunk van a javítására, szeretném, ha döntenél, melyiket válasszuk!

Mi a fő üzenetem?

  • Ha nem tudunk azonnal nekiállni a javításnak, akkor veszélybe kerülhet a holnap délutáni kiszállítás!

 

A jó keretezés teszi lehetővé partnerünknek, hogy ránk, a mi témánkra figyeljen. Ha ő is a témára fókuszál, és mi is a témára fókuszálunk, akkor hatékonyak tudunk lenni a problémák, feladatok megoldásában, hatékonyan tudjuk pl. a probléma megoldó módszereinket alkalmazni.

Mondd már^J mi a lényeg. A rövid^J gyors és hatékony kommunikáció titka - vezetőképző - információk keretezése

 

A rövid, gyors és hatékony kommunikáció titka tehát abban rejlik, hogy hogyan építed fel a kommunikációd első 60 másodpercét.

Mondandók keretezése, a 3M technika egyszerű, de mint minden technika mesterfokon való űzése, gyakorlást igényel!

A ház ajánlata:

  1. Mielőtt egy problémáddal meggondolatlanul odamennél kollegádhoz, szánj egy percet arra, hogy átgondold, mi lehetne mondandód legjobb keretezése.

    Eleinte lehet, hogy picivel több időt fog igényelni, pl. azért, mert úgy érzed, érdemes leírnod az első mondataidat, de a gyakorlással egyre jobb leszel.
    Idővel busásan megtérül a mondandód keretezésre szánt idő!

  2. Ha már jobban megy, megtaníthatod a 3M módszert kollégáidnak is, felhasználhatod a levelezésben, prezentációid során is.

Mondandód megfelelő keretezése azt is jelzi, hogy felkészült vezető vagy és tiszteled mások idejét!

 

Sokan azt vallják, a vezető legfontosabb feladata az, hogy döntéseket hozzon.


A mi tréneri tapasztalatunk szerint legalább annyira fontos, hogyan „tálalod” munkatársaidnak döntéseidet. A te kommunikációs ügyességedtől függ, hogy

  • ellenállást vagy motivációt váltasz ki,
  • zavartságot, tanácstalanságot vagy az egyértelmű, világos célok irányába történő cselekedeteket váltasz ki,
  • romló vagy javuló eredményeket ér el csapatod.

 

A mai gyors tempójú termelési környezetben az a vezető, aki hatékonyan tud a lényegre térni, az gyorsabban oldja meg a problémákat, erősebb csapatokat épít és jobb eredményeket ér el.

Ha nincs időd elolvasni, feldolgozni az ajánlott könyvet, vagy az írásunknál mélyebben érdekel a hatékony kommunikáció titka, akkor várunk vezetőképző tréningünkön!

 

Maradj kíváncsi, maradj szerény!

 

Barátsággal!

Héder Sándor mérnök tréner címzetes egyetemi docens Forlong Bt

 

Héder Sándor
forlong@t-online.hu
+36 30 9578 515

 

Ha szimpatikus a gondolkodásmódunk, kérlek, nézd át képzési programjainkat!

 

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Vélemény?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ezek is érdekelhetnek...

Vezetőképzés | Forlong Bt.
ADATVÉDELEM

Ez a weboldal sütiket (cookies) használ ahhoz, hogy a weboldal megfelelően működjön, továbbá az oldalt felkereső látogatók számára a legjobb felhasználói élményt lehessen biztosítani.

A sütikben elmentett információk a weboldalt felkereső látogatók böngészőjében kerül tárolásra, és olyan adatokat tartalmaznak amelyeknek segítségével felismerhetjük, ha a weboldalra visszalátogat, vagy segít abban, hogy a weboldal melyik oldalait látogatja a felhasználó a leggyakrabban, mik a legérdekesebbek számára, melyik részek a legjobban használhatóak.

A felhasználó a bal oldali rész fülein keresztül a süti beállításokat részletesen be tudja állítani.