3 vezetői mindset - vezetőképzés

3 kritikus vezetői mindset

Vezetői mindset

A múltkori írásomban foglalkoztam korunk divatszavával a mindsettel, azzal, hogy az mit is jelent és miért is lett méltán divatszó. Mostani írásom témája a vezetői mindset.  Mivel a legtöbb tapasztalatom a csoportvezető, művezető, műszakvezető képzésből és coachingból származik, így elsősorban a frontvonali vezetők esetében fontos mindsettel szeretnék foglalkozni.

3 kritikus vezetői mindset:

3 vezetői mindset művezetőképzés műszakvezető képzés

 

A vezető számára fontosabb kell legyen a „mi”, mint az ego irányította „én”.

Egy frontvonali vezetőnek elsősorban az a feladata, hogy a saját csapatából hozza ki a legtöbbet. Emellett figyelni kell arra is, hogy a többi csapattal, a többi műszakkal is jó kapcsolatot alakítson ki. Ha a cég, a műszak érdekében áldozatot kell hozni, pl. munkatársait átcsoportosítani egy másik csapatba, akkor azt meg tudja hozni.

Fontos, hogy a közösség érdekében hozott áldozatot a vezető egyrészt ne gyengeségnek, „meghunyászkodásnak” lássa! Az is fontos azonban, hogy álljon ki a csapatáért és érvekkel alátámasztott, racionális megbeszélés után hozza meg a szükséges áldozatot. Ezért nélkülözhetetlen, hogy a vezetők jól tudjanak kommunikálni, jól kezeljék a konfliktusokat és közben őrizzék meg a nyugalmukat is. Éppen ezért a gyakorlatorientált vezetőképzésünkben külön-külön foglalkozunk ezekkel a témákkal.

 

3 vezetői mindset - átlagos vezetői hozzáállás

 

3 vezetői mindset - kiváló vezetői hozzáállás

 

A vezető figyelmét elsősorban arra irányítsa, amit meg tud változtatni.

A vezetőnek és csapatának egy nap számtalan problémával kell foglalkoznia. Számtalan olyan hatás éri őket, ami befolyásolja az eredményességüket, de nem tudnak ellene tenni semmit. Nem szabad ilyenkor demotiválttá válnia, lúzernek éreznie magát!

Amit tehet, hogy megpróbálja kihozni a legtöbbet az adott helyzetből. Egy vezető nem tehet arról, ha késik a beszállító, ha megbetegszik, vagy nem jön be egy munkatársa, ha rossz valamilyen alapanyag, vagy ha a gondos karbantartás ellenére elromlik egy gép. Ilyenkor fontos, hogy ne „rugózzon” azon, hogy az nap nem lesz eredményes a csapata. Figyeljen inkább arra, amin tud változtatni, mi az, amit a saját hatáskörben meg tud tenni. Stephen R. Covey, A sikeres élet hét aranyszabálya című könyvében népszerűsítette ezt a gondolkodás, de valójában e gondolat Epiktétoszhoz, a sztoikus bölcshöz vezethető vissza, akit itt méltattam.

3 vezetői mindset - hatókörök - reaktív viselkedés

 

3 vezetői mindset - hatókörök - proaktív viselkedés

 

A frontvonali vezető számára az a tananyag, amit az élet az „arcába nyom”!

Ezért fontos az előző írásomban részletesen bemutatott Carol Dweck-féle szemléletváltás a merev gondolkodásról a rugalmas, fejlődő gondolkodásmódra. Minden probléma, konfliktusmegoldás és az abból származó tapasztalatok feldolgozása egyrészt erősebbé teszi a vezetőt, másrészt égeti az egoját. Egy bölcs csoportvezető, művezető, műszakvezető akármennyi problémát is oldott meg, tudja, hogy a kisördög sohasem alszik, sohasem vezetheti a csapatát rutinból. Mindig ébernek kell lennie, mert a mai komplex, gyorsan változó világban mindig számíthat meglepetésre, mindig számíthat olyan problémára, amivel még nem találkozott.

3 vezetői mindset - merev- rugalmas szemléletmód - Carol Dweck

Most a tisztelt olvasón a sor!

Vélemény, hozzászólás a vezetést gyakorlatban űző szakemberektől és a kiváló vagy kevésbé kiváló vezetők irányítása alatt dolgozó munkatársaktól?

 

 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..