3 vezetői mindset - vezetőképzés

3 kritikus vezetői mindset

Vezetői mindset

A múltkori írásomban foglalkoztam korunk divatszavával a mindsettel, azzal, hogy az mit is jelent és miért is lett méltán divatszó. Mostani írásom témája a vezetői mindset.  Mivel a legtöbb tapasztalatom a csoportvezető, művezető, műszakvezető képzésből és coachingból származik, így elsősorban a frontvonali vezetők esetében fontos mindsettel szeretnék foglalkozni.

3 kritikus vezetői mindset:

3 vezetői mindset művezetőképzés műszakvezető képzés

 

A vezető számára fontosabb kell legyen a „mi”, mint az ego irányította „én”.

Egy frontvonali vezetőnek elsősorban az a feladata, hogy a saját csapatából hozza ki a legtöbbet. Emellett figyelni kell arra is, hogy a többi csapattal, a többi műszakkal is jó kapcsolatot alakítson ki. Ha a cég, a műszak érdekében áldozatot kell hozni, pl. munkatársait átcsoportosítani egy másik csapatba, akkor azt meg tudja hozni.

Fontos, hogy a közösség érdekében hozott áldozatot a vezető egyrészt ne gyengeségnek, „meghunyászkodásnak” lássa! Az is fontos azonban, hogy álljon ki a csapatáért és érvekkel alátámasztott, racionális megbeszélés után hozza meg a szükséges áldozatot. Ezért nélkülözhetetlen, hogy a vezetők jól tudjanak kommunikálni, jól kezeljék a konfliktusokat és közben őrizzék meg a nyugalmukat is. Éppen ezért a gyakorlatorientált vezetőképzésünkben külön-külön foglalkozunk ezekkel a témákkal.

 

3 vezetői mindset - átlagos vezetői hozzáállás

 

3 vezetői mindset - kiváló vezetői hozzáállás

 

A vezető figyelmét elsősorban arra irányítsa, amit meg tud változtatni.

A vezetőnek és csapatának egy nap számtalan problémával kell foglalkoznia. Számtalan olyan hatás éri őket, ami befolyásolja az eredményességüket, de nem tudnak ellene tenni semmit. Amit tehet, hogy megpróbálja kihozni a legtöbbet az adott helyzetből. Egy vezető nem tehet arról, ha késik a beszállító, ha megbetegszik, vagy nem jön be egy munkatársa, ha rossz valamilyen alapanyag, vagy ha a gondos karbantartás ellenére elromlik egy gép. Ilyenkor fontos, hogy ne „rugózzon” azon, hogy az nap nem lesz eredményes a csapata. Figyeljen inkább arra, amin tud változtatni, mi az, amit a saját hatáskörben meg tud tenni. Stephen R. Covey, A sikeres élet hét aranyszabálya című könyvében népszerűsítette ezt a gondolkodás, de valójában e gondolat Epiktétoszhoz, a sztoikus bölcshöz vezethető vissza, akit itt méltattam.

3 vezetői mindset - hatókörök - reaktív viselkedés

 

3 vezetői mindset - hatókörök - proaktív viselkedés

 

A frontvonali vezető számára az a tananyag, amit az élet az „arcába nyom”!

Ezért fontos az előző írásomban részletesen bemutatott Carol Dweck-féle szemléletváltás a merev gondolkodásról a rugalmas, fejlődő gondolkodásmódra. Minden probléma, konfliktusmegoldás és az abból származó tapasztalatok feldolgozása egyrészt erősebbé teszi a vezetőt, másrészt égeti az egoját. Egy bölcs csoportvezető, művezető, műszakvezető akármennyi problémát is oldott meg, tudja, hogy a kisördög sohasem alszik, sohasem vezetheti a csapatát rutinból. Mindig ébernek kell lennie, mert a mai komplex, gyorsan változó világban mindig számíthat meglepetésre, mindig számíthat olyan problémára, amivel még nem találkozott.

3 vezetői mindset - merev- rugalmas szemléletmód - Carol Dweck

Most a tisztelt olvasón a sor!

Vélemény, hozzászólás a vezetést gyakorlatban űző szakemberektől és a kiváló vagy kevésbé kiváló vezetők irányítása alatt dolgozó munkatársaktól?

 

 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..