Ma nem kellett idegeskedni - streszkezelés, mentális erő vezetőképzés, műszakvezető képzés, csoportvezető képzés

„Ma nem kellett idegeskedni!”

Ma jó napom volt, mert nem kellett idegeskedni!

Kora délután kezdődő, vállalkozók számára tartott érzelmi intelligencia tréningünkön a „Kinek milyen napja volt?”  körkérdéssel kezdtük a programot. A legtöbb résztvevő az idegeskedéshez kötötte azt, hogy jó vagy rossz napja volt.

Rossz napom volt = sokat kellett idegeskednem = nem tudtam haladni a munkámmal!

 

Ma sokat kellett idegeskedni - streszkezelés, mentális erő vezetőképzés, műszakvezető képzés, csoportvezető képzés

Jó napom volt = ma nem kellett idegeskednem = tudtam dolgozni, tudtam haladni!

 

Milyen dolgok miatt kellett idegeskedni egy munkahelyen?

Nem az történt, amit elterveztem!

  • Nem jött meg az ígért anyag!
  • Nem úgy halad a munka, ahogy elterveztem!
  • Ha ezt a munkát nem tudom időben befejezni, nem fogok odaérni a következő munkámra és dőlni fognak a dominók!
  • Már megint fölment az X anyag ára!
  • Mindig van valami, soha sincs vége a problémáknak!

Ma sokat kellett idegeskedni, mert nem az történt, amit elterveztem - streszkezelés, mentális erő vezetőképzés, műszakvezető képzés, csoportvezető képzés

 

Más nem úgy viselkedett, ahogy elképzeltem.

Ma sokat kellett idegeskedni mások miatt - streszkezelés, mentális erő vezetőképzés, műszakvezető képzés, csoportvezető képzés

 

Mit jelen az, hogy idegeskedni kell?

  • Jobban fogy az energiánk, jobban elfáradunk a munkaidő alatt, mintha minden az elképzeléseink szerint haladna.
  • Figyelmünk a munkáról elterelődik, gondolataink inkább a múlt sérelmei vagy a jövő veszélyei, kockázatai körül forognak, mintsem az adott munkán. Mondanom sem kell, ez milyen hatással lesz a minőségi munkavégzésre, a csapat hangulatára.

 

Van egy rossz hírünk!

A külső világ nem fog jelentősen változni. Úgy tűnik, a VUCA világ velünk fog maradni! Függünk másoktól, hogy jó munkát végezzünk, hogy elfogadható árakat adjunk!

 

Van egy jó hírünk is!

Meg lehet tanulni a változó világgal való együttélést. Azt, hogy mit kell tennünk a külső világban, azt elég jól tudjuk: stratégia alkotás, agilitás, PDCA gondolkodás és cselekvés, tárgyalás, együttműködés, stb. Ami sok ember számára fehér folt az az, hogy mi történik az ember belső világában – érzelmek, gondolkodás, testfiziológia – a változások esetén.
A nyugati szakirodalom szerint a felsővezetők körében nagy divat lett a tudatos jelenlét, a mindfulness megismerése, gyakorlása. Hazai körülmények között, úgy vélem, nem csak a felsővezetőknek kellene megismerkedniük, megtanulniuk a stresszkezelést, a mentális erejük fejlesztését, hanem a frontvonalon dolgozó vezetőknek, szakembereknek, kulcsszereplőknek is!

Sőt továbbmegyek, érdemes lenne megismerniük azt is, hogy mi emberek mitől érezzük jól magunkat, mi határozza meg a jól-létünket, (angolul well-being). Mert ha ma nem kellett idegeskedni, az nem jelenti azt, hogy jó, értelmes életet éltünk.

 

Kérdésünk Hozzád, kedves olvasó.

  • A napokban leginkább min kellett idegeskedni a munkád során?
  • Neked milyen bevált gyakorlatod van az idegeskedés megelőzésére, kezelésre?

 

 

Barátsággal:

Héder Sándor
forlong@t-online.hu
+36 30 9578 515

 

Ha nem akarsz állni, amikor futnak a percek akkor:

Egyénre szabott online vezetőképzés - Forlong Bt - Héder Sándor

Vélemény?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .