
Kétfrontos harc a vezetői munkában?! Kerüld el!
A hadviselésben a kétfrontos harcot szeretnék leginkább elkerülni a vezetők. Miért? Mert a kétfrontos harc megosztja a figyelmüket, megosztja az erőiket. Az üzleti élet vezetői
Milyen embernek látnak a munkatársaim?! Kit érdekel? Engem az érdekel, hogy milyennek lát a főnököm! Tőle függ a fizetésem!
Abban igazad van, hogy fontos, hogy milyen a kapcsolatod a vezetőddel. Arra biztatunk, hogy építs ki jó kapcsolatot a főnököddel.
Írásunkban azonban amellett szeretnénk érvelni, hogy tekintsd hasonlóan fontosnak azt is, hogy milyen embernek látnak munkatársaid!
Miért?
Mert az, hogy milyen embernek látnak munkatársaid, döntően befolyásolja, mennyire bíznak meg benned.
Ha jó, bizalmi kapcsolatot tudsz kialakítani munkatársaiddal, akkor jobb eredményeket tudsz elérni.
Ha a munkatársaid jó embernek és e mellett még kompetensnek is látnak, akkor tartós sikered lesz és a fejvadászok folyamatosan keresni fognak.
A munkatársak árgus szemekkel figyelik a viselkedésed, verbális, nem verbális kommunikációdat. Azt, hogy mit, miért csinálsz, illetve nem csinálsz. Emellett figyelnek arra is, amit a többi dolgozó mesél rólad a dohányzóban.
Mindezek összeségében alakítanak ki egy bizonyos képet rólad, amely egyben egy sommás ítélet is: jó a főnök – rossz a főnök.
E sommás ítéletet aztán terjesztik fűnek, fának, személyesen és a közösségi platformokon is.
Ha jó főnöknek ítélnek, megbíznak benned, megcsinálják azt, ami kérsz. Elfogadják a visszajelzéseidet, azt, ha értékeled a munkájukat, ha „fejleszteni” akarod őket.
Ha nem, akkor lehet, hogy immel-ámmal csinálják meg a feladatot. Eközben azt keresik, hogy mi a hátsó szándékod, miért szivatod őket, miért pont nekik adod a feladatot. Minden visszajelzésedet elutasítják, ellenállnak a „fejlesztésnek” és felesleges papírmunkának látják a teljesítményértékelést.
Linda A. Hill kutatásai szerint, melyet a „Being the Boss” című könyvében publikált szerint munkatársaid döntően ösztönszerűen ezeket figyelik:
Kiemeled-e a munka fontosságát, szánsz-e időt arra, hogy válaszolj a kérdéseikre, felvetéseikre, vagy csak közönyösen rájuk lőcsölöd a munkát?
Döntéseid során csak a saját, csak a cég érdekeire figyelsz, vagy figyelembe veszed a dolgozók, a csapat, a környezet érdekeit is? Csak „marketing szövegként” beszélsz az ügyfelek minőségi kiszolgálásáról vagy döntéseid ezt is tükrözik.
Egy „Nem azért vagy itt, hogy gondolkodj!” vagy egy „Melyik hülyét vegyem ki a sorból?!” mondatot egy életre megjegyeznek a dolgozók és mindenkinek beszélnek róla, és a közösségi médiumokban terjesztik rólad a hírt.
Az erőfeszítéseik megköszönése, a sikerek közös megünneplése, fejlődésük támogatása esetén egész más kép fog kialakulni rólad.
Az egyik nap kiengeded a hibás terméket, mert szorít a határidő, a másik nap nem. Az egyik dolgozó együtt dolgozhat a barátjával, a másik nem. Munkatársaidnak érzékeny antennáik vannak az ilyen eseményekre és le is vonják a következtetést arról, hogy milyen vezető vagy.
Ha azonban következetes, igazságos vagy más kép fog kialakulni rólad!
Ha dühös, ideges, stresszes leszel, akkor tudod a hangulatodat menedzselni vagy ráöntöd haragodat arra a dolgozóra, aki ép a legközelebb van hozzád? Természetesen a nyugalmadat, kiegyensúlyozottságodat is továbbadhatod munkatársaidnak, ha kellő EQ-val rendelkezel.
Ha egy csapat hibázik, ha csökken a megrendelés, ha elmarad a bónusz, ha egy kiváló munkatárs elmegy, az érzelmileg megviseli a csapatot. Észreveszed ezeket a helyzeteket? Hogyan viselkedsz ilyenkor?
Kiállsz a csapatod elé és energiát öntesz beléjük vagy munkát tettetve elbújsz a szobádba?
Ha nehéz, szinte reménytelennek tűnő helyzetekben elő tudod venni a humorodat, akkor pillanatok alatt meg tudod változtatni a munkatársaid érzelmeit, hangulatát! Ha mosolyt, nevetést tudsz kiváltani, akkor a csapatod figyelmét át tudod irányítani az összedolgozásra, a problémákkal való megküzdésre.
Miért? Mert a dolgozók bizalmát úgy tudod elnyerni, ha partnerként tekintesz rájuk és eltökélt vagy a közjót is szolgáló céljaid elérése mellett!
A ház ajánlata, hogy kezdj el gondolkodni ezen! Életed sokkal könnyebb lesz.
Nagyon sok vezetőnek azért nincs elképzelése arról, miként vélekednek a dolgozók róla, mert ezt nem is tartja fontosnak.
E mellett van pár, főleg kezdő vezető, aki nagyon jó fejnek akar látszani, ezért barátként kezeli a munkatársait. Ez legalább akkora zsákutca, mint az a hozzáállás, hogy nem érdekel, mit gondolnak rólam.
Ha személyiségedet is fel akarod használni, hogy jobban tudd befolyásolni munkatársaidat, várunk vezetőképzéseinken!
Barátsággal!
Héder Sándor
forlong@t-online.hu
+36 30 9578 515
Ha szimpatikus a gondolkodásmódunk, kérlek, nézd át képzési programjainkat!
A hadviselésben a kétfrontos harcot szeretnék leginkább elkerülni a vezetők. Miért? Mert a kétfrontos harc megosztja a figyelmüket, megosztja az erőiket. Az üzleti élet vezetői
Mindenkit lehúz az életről az a vezető, aki túl sokat beszél! A vezető, aki túl sokat beszél, lehúzza a csapatát, beosztottait az életről, dühíti feletteseit
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam sodales urna id eros laoreet vestibulum. Phasellus aliquet velit sed arcu feugiat ultricies. Sed sit amet
A vezetőképzés fontossága a frontvonali vezetők esetében A vezetőképzés fontossága megnövekedett a dolgozókat közvetlenül irányító vezetők esetében az utóbbi években, különösen a ránk köszönt munkaerőért