Tudod mit akar tőled a stressz - vezetőképzés, műszakvezető képzés, csoportvezető képzés

Tudod, mit akar Tőled a stressz?

Most olyan időszak fog következni, hogy versenyelőnyöd lesz, ha pontosan tudod, mi az a stressz, hogyan hat rád és hogyan menedzselheted.

Ha tudod a stresszt kezelni, jobb döntéseket tudsz hozni, hatékonyabban, eredményesebben tevékenykedni, jobb kapcsolatokat kialakítani, vagyis jobb vezető lehetsz!

A stressz, mint az evolúció során kialakult biológiai jelenség azt akarja Tőled, hogy a külső környezet fenyegetettségeivel (a stresszorokkal)

  • Küzdj meg,

  • Vagy mentsd az irhádat, azért, hogy

életben maradjál és tovább adhasd a genetikai kódodat!

A stressz, mint biológiai jelenség, okosabbá és erősebbé tesz!

Okosabbá, mert a memóriádba beleégnek azok a helyzetek, amiket kerülnöd kell. Erősebbé, mert tested tornáztatása révén erősödik a szervezeted, az immunrendszered. Olvass utána!

Ha sportolás során rövid ideig feltornászod a szívverésed, ha hidegvízben zuhanyozol, a Wim Hof féle légzést végzed, stresszeled a szervezetedet, de ezzel együtt tornáztatod az immunrendszeredet. Jót teszel magadnak!

A stressz az évmilliók során a külső környezet gyors, fizikai veszélyei elől akart megmenteni.

Szerencsére ma alig van az életünket veszélyeztető fizikai veszély, sokkal több a gondolkodó agyunk helyzetértékelése révén magunknak elindított pszichológiai stressz.

Mondjak pár munkahelyi példát? OK!

  • A munkatársad azt mondja, hogy túl fiatalosan öltözöl a korodhoz képest! – „Bagoly mondja…”
  • A főnököd azt mondja, nem vagy csapatjátékos! – „Mondja az, aki sohasem jön túlórázni!”
  •  A zárás előtt 5 perccel beeső vendég azt mondja „Lesz egy kávé!” – „Nem lesz!”

Biztos vagyok benne, Te is tudnád folytatni a felsorolást.

(Mi közben ezt írom, hálás vagyok, hogy nem a világ valamely háborús övezetében lakom!)

Mit akar Tőled a gondolkodásod révén elinduló pszichológiai eredetű stressz?

Azt akarja, hogy

  • Kételkedj magadban! Kétkedj abban, hogy vajon érdemes vagy-e mások szeretetére, elismerésére, abban, hogy képes vagy-e az előtted tornyosuló feladatok elvégzésére.
  • Foglalkozz azzal, hogy mások mit gondolnak rólad.
  • Érezd áldozatnak magadat.

.

Tudod mit akar tőled a stressz - menekülj - vezetőképzés

Vagy arra, hogy

 

 

Tudod mit akar tőled a stressz - harcolj - vezetőképzés, műszakvezetőképzés, csoportvezetőképzés

A tartósan ismétlődő negatív gondolkodásod révén kiváltott stressz aztán tényleg tönkreteszi a saját és környezeted életét.

Hogyan tudod a pszichológiai stresszorok okozta kihívásokat megelőzni, illetve tartós megoldásokkal menedzselni?

Mit tudsz tenni a stressz ellen megelőzésként?

Dr. Haley Perlus síző világbajnok, olimpikon és sportpszichológus módszerét javaslom elsőként. Őt Pete Mockaitis podcastjában hallgattam.
Gondolj bele, milyen vagy, mi jellemző Rád, amikor a legjobb formádban vagy! Fogalmazd meg három szóban! Ha megvan, minden munkakezdés előtt ismételd át a három szót, gondolj bele abba, hogy a legjobb formádat fogod hozni. Vedd észre, ha valamiért kezdesz kiesni a legjobb formádból és a három szó segítségével ismét gondolj bele a legjobb formádba. Az ismétlés pozitív érzelmeket fog előhozni, melyek támogatnak a kihívásokkal való megküzdésben. Egyszerű és zseniális módszer. Próbáld ki. Én is ezt használom!

Mit tudsz tenni a stressz ellen valós időben?

Határozd el, hogy figyelsz arra, hogy mikor kerülsz stresszes állapotba. Ha belekerültél, adj magadnak pár percet, hogy újból erőforrással teli állapotba hozd magadat. Megéri, mert így kevesebb energiát fogsz veszíteni és jobb eredményeket fogsz elérni.

A legfontosabb tanácsaink:

Törődj a testeddel:

  • Tanulj meg pár egyszerű légzéstechnikai gyakorlatot, például a doboz légzést. Már néhány tudatos légzési ciklus is radikálisan csökkenti a stresszes állapotot.
  • Vegyél fel határozott testtartást, húzd ki magadat, mozgasd meg a vállaidat.
  • Járj egyet, mosd meg hideg vízzel az arcodat – ha van erre lehetőséged.
  • Figyeld meg, milyen testi érzeteid vannak és nevezd meg őket.

Ha nem láttad még ezt a videót javaslom!

Törődj a gondolataiddal és kérdezd meg magadtól:

  • „Milyen vagyok, ha a legjobb formámat hozom?” (Hogy jöjjenek a pozitív emlékek, érzések.)
  • „Mi most a legfontosabb feladatom?” A mentális erőd segítségével tereld vissza figyelmed, a csapatod figyelmét a lefontosabb teendőre!

Mit tudsz tenni a stressz ellen hosszú távon?

A legjobb tanácsunk ismét dr. Perlustól származik: tudatosan tervezd be magadnak a napi pihenést, feltöltődést.

A sportolók a

  • terhelés + regenerálódás;
  • terhelés + regenerálódás;
  • terhelés + regenerálódás

ciklusokan keresztül fejlődnek.

Nem így a vezetők! A vezetők a legtöbbször büszkék arra, hogy elfoglaltak, hogy tele van a naptárjuk, hogy éjt nappallá téve melóznak. A feltöltődésüket jutalomként fogják fel, vagy úgy, hogy akkor csinálják, ha jut rá idő! Érdemes gondolkodási keretet, paradigmát váltani!

Vezető barátaim! Tervezzétek meg magatoknak a nap végi feltöltődést! 10 perc séta, zenehallgatás, játék a gyerekkel, unokákkal, kreatív semmit tevés, tűzbe bámulás stb.

Kérlek benneteket, a regenerálódást úgy fogjátok fel, mint a hatékonyságotok zálogát!

A fentieket a legfontosabb tanácsnak szántuk. Aki a megvalósításhoz személyes támogatást igényel, annak az online mentorálást ajánlom, aki a csapatának szeretne támogatást, annak a helyszíni képzést.

 

Kérdéseink Hozzád, kedves olvasó:

 

Barátsággal:

Héder Sándor
forlong@t-online.hu
+36 30 9578 515

 

Ha nem akarsz állni, amikor futnak a percek akkor:

Egyénre szabott online vezetőképzés - Forlong Bt - Héder Sándor

Vélemény?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .