SIPOS TÜNDE

Személyes adatok

Név: Sipos Tünde
Születési adatok: Kaposvár, 1970. 11. 15.
Lakcím: 7635 Pécs, Bálicsi út 93.
Telefon: 72-224-603
Családi állapot: férjezett, 2 gyermek Áron (1994) András (2001)

Munkahelyek

1997- Forlong Szervezeti Tanulást Fejlesztő Bt., tréner, mediátor
1988-1989. Dél-Balatoni Kulturális Központ

Tanulmányok

2004-2007: PTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Kommunikáció Doktori Program – Abszolitórium
1990-1995: JPTE Bölcsészettudományi Kar: magyar-művészettudomány szak, színház specializáció, középiskolai tanár diplomával

Továbbképzések

2006. Az NLP mint a hatékony coaching kreatív módszere (120 óra)
2004. Tudati Technológia képzés – Tudati Technológiai Tréner (32 óra)
2002. Mediáció a szociális intézményekben. Személyiségfejlesztő foglalkozás (27 óra)
2000. NLP Master Practitioner képzés (120 óra)
2000. NLP practitioner képzés (120 óra)
1997. Felsőfokú drámajáték-vezető szakképzés (90 óra)

Kutatási terület

Interperszonális kommunikáció
Szociálpszichológia
Mediáció és konfliktuskezelés

Nyelvtudás

Angol nyelv középfok C típusú nyelvvizsga

Fontosabb publikációk

Sipos Tünde: Kaméleonok a tárgyalóasztalnál. A viselkedés stratégiai célú utánzásának hatása a tárgyalás eredményességére. In: Vezetéstudomány. XLIV. évf. 2013. 4. szám.

Sipos Tünde: Konfliktusok nyolctól négyig: A munkahelyi konfliktuskezelés kudarcainak főbb tényezői. In: Humánpolitikai Szemle. 2012. február. 55-60. o.

Sipos Tünde: Az udvariatlanság bajnokai – Az ügyfélszolgálati kommunikáció legsúlyosabb vétségei az énkép fogalma felől közelítve. In: Humánpolitikai Szemle. 2010. március. 39-44. o.

Sipos Tünde – Héder Sándor: Az alázatos automata visszavág – a fenntartható fejlődésről szóló szimulációs játék (keserű) tapasztalatai. In: ÖKO. 2009. XII. évfolyam 1-4 szám. 116-124. o.

Sipos Tünde: Konfliktuskezelés és mediáció ma Magyarországon: avagy: perkedvelő perlekedők. In: Könyvtári Figyelő 2009. 3. szám. 441-446.

Sipos Tünde: Érdek, érték, megértés. A konfliktusfeloldás értékfeltáró szakaszának nyelvi, pszichológiai és kommunikációs nehézségei. In: Értékek és normák interdiszciplináris megközelítésben. (szerk: S. Nagy Katalin – Orbán Annamária) Gondolat, Bp., 2008.

Konferencia előadások

„Munkaerő-piaci kincs, ami nincs: az önmotivált ember”. („Harc a munkaerőért.” III. Dél-Dunántúli Humánerőforrás Konferencia, Pécs, 2018.)

“Lojalitás, dolgosság, boldogság – A happy productive worker kutatások meglepő eredményei és azok sikeres alkalmazása a gyakorlatban.” („Maradj a sikerig és azon túl is!” II. Dél-dunántúli regionális humán erőforrás konferencia, 2017.)

“Énképek és érzések: A professzionális ügyfélszolgálati kommunikáció egy szelete”. V. Ügyfélszolgálati Konferencia, Kecskemét, 2009. október 20-22.

“Halálugrás telefonnal” avagy Mit tanulhatunk a meggyőzéstechnika klasszikusaitól? III. Ügyfélszolgálati Konferencia, Hortobágy, 2007. október 3-5.

“Miért sír a telefon?” Két paradoxon a Call Centeres kommunikációból. Közüzemi szolgáltatók II. országos konferenciája, 2006. szeptember 20-22., Zalakaros, Men-Dan Hotel

Érdek, érték, megértés. A konfliktusfeloldás értékfeltáró szakaszának nyelvi, pszichológiai és kommunikációs nehézségei. Értékek és normák interdiszciplináris megközelítésben – konferencia 2006. szeptember 8-9.

SZAKMAI TAPASZTALATOK

Módszer specifikus képzettségek

  Képzettség A képzettség rövid ismertetése
1. 2006. Az NLP mint a hatékony coaching kreatív módszere (120 óra) Az egyéni és a csapatcoaching módszereinek NLP által továbbfejlesztett módszerei, valamint azok gyakorlati alkalmazása a képzések során
2. Tudati Technológiai Tréner (32 óra) A ThinkFast módszerrel történő energiaszint felmérése, majd a hatékony tanulást támogató fejlesztési program összeállítása.

 

Szakmai továbbképzés 2004 után

1. 2006. Az NLP mint a hatékony coaching kreatív módszere (120 óra) Az egyéni és a csapatcoaching módszereinek NLP által továbbfejlesztett módszerei, valamint azok gyakorlati alkalmazása a képzések során

 

Önismereti képzés

1. 2002. Mediáció a szociális intézményekben. Személyiségfejlesztő foglalkozás (27 óra)
2. 2000. NLP Master Practitioner képzés (120 óra)
3. 2000. NLP practitioner képzés (120 óra)
4. 1997. Felsőfokú drámajáték-vezető szakképzés (90 óra)

 

Kompetenciafejlesztési tapasztalat

A képzés megnevezése

A képzés megbízója

Tréneri óraszám

Kommunikációs tréning Industrial Technique Kft. (2012.) 16 óra
Kommunikációs tréning Rigler System Kft. (2013.) 4 óra
Kommunikációs tréning Warema Magyarország Kft. (2012.) 16 óra
Kommunikációs tréning Biokom Kft. (2012.) 8 óra
Kommunikációs tréning ExxonMobil Üzletsegítő Központ Magyarország Kft. (2010.) 8 óra
Kommunikációs tréning Pécs TV Kft. (2002. 2003.) 8 óra
Kommunikációs és tárgyalástechnikai tréning Youth Origami Modellprogram (2012.) 16 óra
Kommunikációs és ügyfélszolgálati képzés Tarr Kft. (2009. 2011.) 16 óra
Kommunikációs és ügyfélszolgálati képzés PÉTÁV Kft. (2012.) 24 óra
Ügyfélszolgálati munkatársak egyéni fejlesztése, coaching Tarr Kft. (2009. 2010. 2011. 2012. 2013. 2014. ) 182 óra
Értékesítési tréning Tarr Kft. (2011. 2012.) 32 óra
Kommunikáció és befolyásolás Sauflon Magyarország Kft. (2013.) 16 óra
Kommunikáció és befolyásolás Tarr Kft. (2013.) 16 óra
Kommunikáció és befolyásolás Kik Egyesület (2014.) 4 óra
Prezentációs tréning MKB Bank ZRt. (2007.) 8 óra
Prezentációs tréning Invitel Távközlési Zrt. (2010.) 32 óra
Konfliktuskezelési tréning PTE – Illyés Gyula Főiskolai Kar (2011.) 25 óra
Konfliktuskezelési tréning Pécsi Székesegyház Nagycsaládos Egyesület (2013.) 30 óra
Konfliktuskezelési tréning TÁMOP-5.6.1./C-11/2-2011-0014 SZMÖRE pályázat (2013)Akkreditált PL-8712 30 óra
Agressziókezelés kommunikációval TÁMOP-5.6.1./C-11/2-2011-0014 SZMÖRE pályázat (2014) 60 óra
Ifi Mediátor – Iskolai mediációs képzés TÁMOP-5.6.1./C-11/2-2011-0014 SZMÖRE pályázat (2014.)Akkreditált PL-8769 42 óra
Mediációs esetmegbeszélés TÁMOP-5.6.1./C-11/2-2011-0014 SZMÖRE pályázat 16 óra
A belső világ menedzselése – Stresszkezelés Biokom Kft. (2007) 8 óra
Stresszkezelő tréning E.On Hungária Zrt. (2008.) 112 óra
Stresszkezelő és szubjektív jóllétet fokozó tréning Bonafarm Zrt. Bóly Zrt. (2011.) 20 óra
Stresszkezelő és szubjektív jóllétet fokozó tréning Paks Város Önkormányzata. (2012.) 8 óra
Önismereti tréning PTE – Illyés Gyula Főiskolai Kar (2010.) 16 óra
Írásos kapcsolattartók képzése Pécsi Vízmű Rt. (1998.) 16 óra
Írásos kapcsolattartók képzése E.ON Hungária Rt. ÉDÁSZ Rt. TITÁSZ Rt. (2000. 2001.) 32 óra
Írásos kapcsolattartók képzése E.ON Hungária Rt. ÉDÁSZ Rt. TITÁSZ Rt. (2000. 2001.) 32 óra
Írásos kapcsolattartók képzése Tarr Kft. (2011. 2012.) 32 óra
Telefonos ügyfélszolgálati tréning ÉDÁSZ Rt. (1998. 2000. 2001.) 90 óra
Telefonos ügyfélszolgálati tréning DDGÁZ Rt. (2000. ) 16 óra
    ∑ 950 óra

 

Tréner és moderátor-fejlesztési tapasztalat

A képzés megnevezése A képzés megbízója Tréneri óraszám
Belső trénerek képzése
Le a kalappal I.
Le a kalappal II.
Le a kalappal III.
Szerelői akadémia
Egy arccal az ügyfél felé
A belső trénerek képzését követően coaching
E.ON Hungária Zrt.
(2000. 2001. 2002. 2005.)
120 óra

 

A fenti táblázatban referenciáink között csupán a jelentősebbeket tüntettük fel, részletes referencia listánk egy bővebb táblázatban olvasható.