Éves vezetői továbbképzés műszakvezetők részére

Miért fontos az éves vezetői továbbképzés műszakvezetők részére?
Azért fontos az éves vezetői továbbképzés műszakvezetőknek, csoportvezetőknek, mert nem csak a cég belső környezete, munkatársai, folyamatai, gépei, eszközei változnak, hanem:
- a cég működésére ható külső környezet kihívásai – lásd komlexitás növekedése, értékláncok szakadozása, munkaerő állapota stb. – érintik a műszakvezetők munkáját is!
- változik, fejlődik a vezetői szakma is – évente több kutatás, számtalan könyv, izgalmas előadások segítik a vezetők munkáját, melyből a legfontosabb tendenciákat érdemes megismerni.
- mert a változások ellenére van olyan stabil alapja a vezetői munkának, amit érdemes rendszeresen megerősíteni.
- változik, átalakul a frontvonali vezetők munkája is, pl. a stratégiai gondolkodás, az agilitás, a gyors döntések, prioritásváltások, emberek kisebb-nagyobb csoportjával való kommunikáció ma már a cégek frontvonalán is fontos.
- mert érdemes évenként összefoglalni önállóan és a vezetőtársakkal együtt is, ki hol tart a vezetői életpályáján és
- motivációt meríteni a közös sikerekből, levonni a kudarcok tanulságait és felkészülni a jövő kihívásaira.
Milyen veszélyekkel jár, ha elmarad az éves vezetői továbbképzés műszakvezetők részére
- Teljesen természetes, hogy az évek során nő a vezetők tapasztalata. A tapasztalat azonban még önmagában nem jó tanítómester. Csak a feldolgozott tapasztalatból tudunk igazán tanulni.
- Műszakvezetők fejlődését támogatva azt vesszük észre, hogy a szakmai tapasztalatok feldolgozása – hála a minőségmozgalomnak- már szinte mindenhol megtörténik, de a vezetői tapasztalatok feldolgozása elmarad.
- A tapasztalatok növekedésével sajnos csökkenhet a kíváncsiság, ami előbb-utóbb megjelenik a vezető motiváltságában, eredményeiben, majd a dolgozók megtartásában is.
Milyen módszerekkel dolgozunk a vezetői továbbképzés során?
- Alapvetően a saját tapasztalatok összegzésére, jövőbe vetítésére törekszünk, hisz az élet egyetemén ez a legfontosabb tanulási mód – lásd a Kolb-féle tanulási modellt.
- Ezzel együtt az óriások vállán is állunk és röviden átismételjük a leginkább működőképes vezetői modelleket, és megismerjük a nemzetközi gyakorlatban megerősödő tendenciákat is.
- A célunk az, hogy a vezetők eljussanak a felszíni tudástól (nem felszínes tudás, lásd a Hattie-féle modellt) a mélytudásig, hogy a tapasztalataikat új és új környezetre is át tudják ültetni.
- Célunk az, hogy tápláljuk az élethosszon át való tanulás tűzét, hogy a friss tudás megszerzése révén a legolcsóbb módon jussanak hozzá a vezetők az optimális működéshez szükséges dopamin forráshoz, valamint, hogy a tanulás révén elméjük fiatalon maradjon!
Mi a biztosíték arra, hogy az éves továbbképzés műszakvezetők részére program felkészít a jövő kihívásaira?
- A jövő kihívásainak egy része ismert, pl. a rendelkezésre álló munkaerő összetétele, minősége; a másik része viszont teljesen ismeretlen. Egyetlen biztosíték az ismeretlen kihívásokkal való megküzdésre, ha megszeretjük elménk rendszeres edzését, ha megerősítjük a Carol Dweck-féle fejlődő szemléletmódot.
Milyen képzéseket tartalmaz az éves továbbképzés műszakvezetők részére program?
Képzéseink zömében egy naposak (9.00-16.00) és a munkahelyen történnek. Előzetes igényfelmérés után tudunk ajánlatot adni.
Akik előzetes felmérés nélkül szeretnének választani, azoknak legnépszerűbb képzéseinkből, humánkonferenciákon tartott sikeres műhelymunkáinkból az alábbi programokat ajánljuk:
- Hogyan maradjak pozitív ennyi negatív hatás közepette? című stresszkezelő, mentális erőt és a szubjektív jól-létet erősítő programunkat.
- Munkaerő-piaci kincs, ami nincs: az önmotivált ember
- Szupermenek és szupervómenek: az egészséges vezetői személyiség alkotórészei
Tudjuk, minden képzés „bizalmi ugrást” igényel a megrendelőktől.
- Kérjük Önt, Önöket, hogy adjanak lehetőséget arra, hogy egy rövid, díjtalan beszélgetés keretében elkezdhessük kialakítani a bizalmi kapcsolaton alapuló együttműködést.
- Meggyőződésünk, hogy a trénerek és a megrendelők hasonló gondolkodásmódja, értékrendje a sikeres képzés elengedhetetlen feltétele.


HÉDER SÁNDOR
mérnök, tréner, mentor
címzetes egyetemi docens
SIPOS TÜNDE
tanár, tréner, mediátor
PhD hallgató